Naar inhoud

Hulp bij de FBTO Zorg app

Wil je iets regelen met de FBTO Zorg app, maar lukt het niet? Geen zorgen. Je kunt het vaak zelf oplossen.

Ik kan niet inloggen of de app loopt vast

  1. Sluit alle internetpagina’s en apps die je open hebt staan. Ook de FBTO Zorg app.
  2. Controleer of er updates zijn voor de Zorg app of DigiD app. Je ziet dit in de Play Store of App Store als je zoekt naar de app.
  3. Controleer of er updates zijn voor je telefoon. Dit kun je meestal vinden bij je instellingen.

Check nadat je alles hebt bijgewerkt of de app nu wel werkt. Lukt het niet, ga dan naar Stap 2.

Soms kun je niet inloggen door je internetverbinding of andere instellingen. Je kunt proberen om:

  • Je wifi aan en uit te zetten.
  • Over te schakelen naar mobiel internet (4G of 5G).
  • Je virusscanner tijdelijk uit te zetten.
  • Je tijd op ‘automatisch’ te zetten bij je instellingen.

Ga naar Stap 3 als de app nog steeds niet werkt.

  1. Verwijder de Zorg app.
  2. Zet je telefoon 10 seconden uit.
  3. Zet je telefoon weer aan en installeer de Zorg app opnieuw.

Lukt het nog steeds niet nadat je de app opnieuw hebt geïnstalleerd? Neem dan even contact met ons op via Whatsapp.

Als je ons een screenshotje van de foutmelding via Whatsapp stuurt, kunnen wij kijken wat er mis gaat. Stuur je ook de tijd en de datum van de foutmelding mee?

We kunnen je nog beter helpen als je ook even checkt of je wel kunt inloggen bij Zorggebruik en de Berichtenbox van de overheid.

Vragen over declareren

Het bestand dat je opstuurt moet aan een paar eisen voldoen:

  • Het bestand moet een pdf, jpg of jpeg zijn.
  • De bestandsnaam mag niet langer zijn dan 50 tekens.
  • Het bestandsformaat mag niet groter zijn dan 5 MB.
  • Je bestand moet goed leesbaar zijn.
  • Je kunt 1 zorgnota per keer sturen. Heb je meer nota’s? Stuur deze dan apart op.
  • Let ook op fouten in de bestandsnaam, bijvoorbeeld 2 puntjes waar 1 moet staan: declaratie..jpg.

Lukt het nog steeds niet?
Stuur je declaratie dan via MijnFBTO.

Leg je rekening op een donkere achtergrond als je een foto maakt. En zet je flitser aan. Dan lukt het vast wel!

Krijg je via de mail een nota als pdf-bestand toegestuurd van je zorgverlener? Die kun je gemakkelijk toevoegen in de Zorg app:

  1. Ga naar je mailbox.
  2. Klik op het pdf-bestand met de zorgnota.
  3. Voor Android: Kies ‘Openen met de FBTO Zorg app.’.
  4. Voor iOS: Kies ‘Delen met de FBTO Zorg app’.

De app opent hierna automatisch. Als je inlogt staat de nota in de app. Je kunt ‘m zo versturen.

Dit lukt waarschijnlijk niet omdat de app geen toestemming heeft om je bestanden te openen. Je kunt de toestemming aanpassen bij de instellingen van je telefoon.

Overige vragen

Ga naar de App Store en druk op ‘Filters’. Kies hierna voor iPhone-apps en zoek op de FBTO Zorg app.

Open de Zorg app. Tik op de 3 puntjes rechtsonder in je scherm en kies ‘Zorgpas’.

FBTO is een digitale verzekeraar. Daarom hebben we een digitale zorgpas. Je kunt ‘m gebruiken als je in het buitenland spoedeisende hulp nodig hebt. Wil je toch liever een pasje in je portemonnee? Dat regel je in MijnFBTO.

Je hebt een DigiD nodig om in te loggen bij de app. Hoe je een DigiD aanvraagt als je in het buitenland woont, lees je op de website van DigiD.

Voor Android kun je de Talkbackfunctie gebruiken. Heb je iOS? Gebruik dan VoiceOver.

Yes, it is.

  1.  Click in the upper right corner on the profile icon.
  2. Tap ‘App instellingen’ at the bottom of the list.
  3. Tap ‘Taal (Language)’.
  4. Choose English.

Restart the app to switch to English.