Naar inhoud

Je hebt schade aan je boot: wat doe je?

Je hebt schade aan je boot. Of hij is gestolen. Wat doe je dan? We vertellen je graag wat je eerst zelf doet. Ook meld je hier je schade.

Heeft de schade spoed?

Heb je te maken met brand, een zinkende boot of is er iemand gewond? Volg dan deze 2 stappen:

  1. Breng jezelf en anderen eerst in veiligheid. 
  2. Bel de FBTO Alarmcentrale op +31 (58) 234 56 50. We staan 24/7 voor je klaar.

Heb je een aanvaring?

Schade aan je boot door een aanvaring? Volg dan eerst 3 stappen:

  1. Beperk de schade zoveel mogelijk.
  2. Vul samen met de tegenpartij het Schadeformulier (pdf) in. Zet allebei je handtekening.
  3. Zeg niet meteen dat jij aansprakelijk bent voor andermans schade. Wij zoeken het graag eerst voor je uit.

Alle gegevens bij de hand?

Voor het melden van je schade heb je deze gegevens nodig:

  • gegevens van je bootverzekering
  • bankrekeningnummer (IBAN)
  • gegevens van de tegenpartij (bij een aanvaring)
  • schadeformulier (als je deze hebt ingevuld)

Meld de schade bij ons

De chatbot van FBTO neemt de schade stap voor stap met je door. Alle informatie besproken? Dan stuurt de chatbot je melding door naar onze schadebehandelaars. Daarna pakken we je schade verder op.

Chatten

Je krijgt eerst antwoord van de chatbot van FBTO. Is iets onduidelijk? Dan zit een medewerker voor je klaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 21.00 uur. En op zaterdag van 9.00 tot 16.30 uur.

Is je boot gestolen?

Lees meer over diefstal van je boot.

Andere vragen over je schade?

Vind alle informatie over de bootverzekering op de servicepagina. Of bel ons op (058) 234 58 37. We zitten voor je klaar van maandag tot en met vrijdag van 09.30 tot 16.30 uur.