Naar inhoud

Betalen van je verzekeringen

Voor je verzekeringen bij FBTO betaal je premie. Dat doe je iedere maand of 1 keer voor het jaar. Veel zaken rondom het betalen van je verzekeringen regel je zelf.

Zelf je geldzaken regelen

Bij FBTO regel je veel dingen zelf. Zo ook je geldzaken. In MijnFBTO bekijk je bijvoorbeeld je polis en premie. En je past er je gegevens aan, zoals je rekeningnummer, als dat nodig is.

Betaaltermijn en betalingswijze

Tijdens het afsluiten van je verzekering kies je de betaaltermijn en de betalingswijze:

  • Per maand: je betaalt via een automatische incasso.
  • Per jaar: je betaalt via een automatische incasso óf je maakt de premie naar ons over.

De meeste mensen betalen iedere maand hun premie. Wel zo makkelijk, want dan weet je precies wat je iedere maand uitgeeft.

Wanneer betaal ik de maandelijkse premie?

De dag waarop je de verzekering afsluit is ook je betaalmoment. Sluit je bijvoorbeeld op 16 mei je verzekering af? Dan schrijven we ook elke maand rond de 16e je premie af. Heb je een auto- of woonverzekering bij FBTO? Dan kun je je betaalmoment aanpassen in MijnFBTO. Je kunt kiezen uit de 1e, 15e, 21e, 24e en 27e van de maand. Heb je een FBTO Zorgverzekering? Ook dan kies je het betaalmoment dat het beste bij jou past.

Veelgestelde vragen

Nee, die versturen we niet meer. Dat is onder andere beter voor het milieu. En digitaal is wel net zo makkelijk. Als je de premie zelf naar ons overmaakt, krijg je de betaalinformatie per e-mail. Bijvoorbeeld in het bericht dat we je verzekering verlengen.

Ja, wij sturen een sms als je een betaling hebt gemist. In de sms staat een betaallink. Neem contact met ons op als je zeker wilt weten dat wij de sms hebben verstuurd.

Betaling gemist omdat er niet genoeg geld op je rekening stond? Volg deze 2 stappen:

  1. Nog even geduld
    Binnen 10 werkdagen proberen we het nog een keer. Zorg ervoor dat er genoeg geld op je rekening staat. Lukt het een 2e keer niet? Dan sturen we kort daarna een herinnering.
  2. Betaal met een betaallink
    Is onze 2e poging mislukt? Of heb je een herinnering gekregen? Neem dan contact met ons op. We sturen je dan een betaallink. Je betaalt de premie makkelijk en snel via iDEAL.

Dat is vervelend. Bij onze zorgverzekering kun je je zorgkosten en eigen risico in delen betalen. Wil je meer weten over een betalingsregeling voor andere verzekeringen? Neem dan contact met ons op. Bel ons op (058) 234 57 65. We zijn er op maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur.

Als betalen niet lukt

Het kan een keer voorkomen dat de betaling niet lukt. Bijvoorbeeld omdat er net te weinig saldo op je rekening stond. Of je bent het een keer vergeten. Dat kan gebeuren. We sturen altijd een herinnering als de premie niet op tijd betaald is. Betaal je alsnog zo snel mogelijk? Niks aan de hand. Als het betalen van de premie dan nog niet lukt, noemen we dat een betalingsachterstand.