Naar inhoud

Direct regelen

De polis van je rechtsbijstandverzekering bekijken of je gegevens aanpassen? Dat kan in MijnFBTO.

Veelgestelde vragen

Wanneer je juridische hulp nodig hebt, kan je terecht bij de onafhankelijke Stichting Achmea Rechtsbijstand. Bij deze Stichting werken ruim 500 juristen. Zij hebben zich gespecialiseerd in verschillende rechtsgebieden. Als het nodig is, kan de Stichting Achmea Rechtsbijstand vertrouwde advocaten uit hun advocatennetwerk inschakelen.

Nee, dat betalen wij. Deze kosten zijn verzekerd tot maximaal € 50.000,- per gebeurtenis.

Je kiest zelf voor een advocaat of juridisch deskundige
Besluit Stichting Achmea Rechtsbijstand dat je zelf een advocaat of juridisch deskundige kunt kiezen? Dan krijg je een vergoeding van maximaal € 8.000,-. Goed om te weten: eventuele andere extra kosten vallen ook onder de maximale vergoeding van € 8000,-. Heb je al andere extra kosten gemaakt? En heb je daarvoor een vergoeding gekregen? Dan kan je vergoeding voor een advocaat of juridisch deskundige die je zelf kiest dus lager zijn.

Ja, je kunt de rechtsbijstandverzekering voor 1 persoon, 2 personen of voor 3 of meer verzekeringen afsluiten. Sluit je de verzekering af voor 3 of meer personen dan zijn alle gezinsleden verzekerd voor rechtsbijstand.

Je mag de rechtsbijstandverzekering op ieder moment afsluiten. Maar als je al een juridisch probleem hebt, dan ben je voor dit juridisch probleem niet verzekerd.

Wil je toch juridisch advies? Met LegalGuard ontvang je snel juridische hulp voor een vast laag tarief. Kijk voor meer informatie op de website van LegalGuard.

Tijdens het afsluiten van je verzekering heb je gekozen voor betalen per maand of per jaar. Heb je gekozen voor een maandelijkse betaling? Dan wordt de meestal premie afgeschreven op de dag dat je je verzekering hebt afgesloten.

Was dit bijvoorbeeld de 10e van de maand? Dan wordt de premie iedere maand op de 10e afgeschreven. Goed om te weten: heb je na 2 betalingsherinneringen de premie nog niet betaald? Dan krijg je van ons een sms’je met een betaallink. Zo kun je gemakkelijk alsnog betalen.

Meer informatie lees je op de pagina over het betalen van je verzekering.

Contact met FBTO

Staat je vraag hier niet tussen? Neem dan contact met ons op. We helpen je graag.

Spoedeisende hulp nodig?

Bel dan met onze alarmcentrale: +31 (58) 234 56 50

  • Je krijgt eerst antwoord van een virtuele assistent.

    Komen jullie er niet uit? Dan zit een medewerker voor je klaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 21.00 uur. En op zaterdag van 9.00 tot 16.30 uur.

  • Je krijgt eerst antwoord van een virtuele assistent.

    Komen jullie er niet uit? Dan zit een medewerker voor je klaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 21.00 uur. En op zaterdag van 9.00 tot 16.30 uur.

    Lees meer over privacy via WhatsApp
  • Je krijgt eerst antwoord van een virtuele assistent.

    Komen jullie er niet uit? Dan zit een medewerker voor je klaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 21.00 uur. En op zaterdag van 9.00 tot 16.30 uur.

    Lees meer over privacy via WhatsApp
Naar alle contactmogelijkheden

Documenten

Voor een samenvatting bekijk je het informatiedocument. Elke verzekeraar gebruikt hetzelfde document. Zo kun je heel gemakkelijk de verzekeringen vergelijken.