Er zijn 3 mogelijkheden:
- De verzekering kan starten
Dit gebeurt in de meeste gevallen. Wij sturen de polis binnen een paar dagen op.
- De gezondheidsverklaring wordt beoordeeld door de Medische Dienst
De antwoorden die je gaf op de gezondheidsverklaring zijn niet altijd voldoende om de verzekering te starten. Je bent dan nog niet meteen geaccepteerd. Onze Medische Dienst beoordeelt dan je gezondheidsverklaring. Soms heeft onze Medische Dienst nog vragen. En soms is er meer informatie nodig. Van een arts bijvoorbeeld. Of moet je naar een medisch onderzoek. De Medische Dienst neemt dan contact met je op. Je hoort dit binnen 5 werkdagen.
- Wij vragen je om naar een medische keuring te gaan
Door de hoogte van het verzekerd bedrag vragen wij je om een keuring. Je krijgt van ons meteen de gegevens waarmee je een afspraak maakt. Bekijk alle informatie over een keuring of onderzoek.
Uitslag van de medische beoordeling
De medische dienst beoordeelt je medische gegevens als deze compleet zijn.
- De verzekering kan starten
Dat gebeurt in de meeste gevallen. Wij sturen de polis binnen een paar dagen op.
- Wij vragen een hogere premie
Wij sturen een nieuw premievoorstel. De Medische Dienst stuurt je een aparte brief met uitleg over de medische beoordeling.
- Heel soms gaat de verzekering niet door
Dat gebeurt als wij de kans op overlijden te groot vinden. De Medische Dienst stuurt je dan een brief met uitleg over de medische beoordeling.