Laat ons je klacht gerust weten. Wij vinden het erg belangrijk dat je tevreden bent. Natuurlijk willen we je klacht graag zo goed mogelijk behandelen. Belangrijk: heb je geen klacht? Maar een vraag voor FBTO? Check onze contactpagina.
Heb je een klacht of verbeteridee ingestuurd? Dan krijg je binnen 5 werkdagen een persoonlijke reactie van ons. Lukt het niet om binnen die tijd te reageren? Dan hoor je dit van ons.
Een signaal van onze klanten is een kans om onszelf te verbeteren. Dat doen we graag! Omdat:
Zodat jij hiervan kunt profiteren!
Stuur je klacht naar klachtenmanagement@fbto.nl. Wij nemen je klacht dan nog een keer met veel aandacht door.
Stuur binnen 3 maanden je klacht naar de onafhankelijke stichting Kifid. Klachten over een zorgverzekering stuur je binnen 1 jaar naar stichting SKGZ. Hieronder zie je de adressen van het Kifid en stichting SKGZ.
Klacht schade-, levensverzekering of bankproduct
Stuur je klacht dan naar de Stichting Klachtinstituut Financiële Dienstverlening (Kifid). Het adres is:
Kifid
Postbus 93257
2509 AG Den Haag
(070) 333 89 99
www.kifid.nl
Klacht FBTO Zorgverzekering
Stuur je klacht dan naar de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ). Het adres is:
SKGZ
Postbus 291
3700 AG Zeist
(088) 900 6900
www.skgz.nl
Je kunt je klacht aan het Kifid of SKGZ ook laten beoordelen via het Europees ODR Platform.
Vind je de behandeling of uitkomst van de klacht niet goed? En wil je geen gebruik maken van klachtenbemiddeling? Dan kun je je klacht voorleggen aan een Nederlandse rechter. Behalve als wetgeving of internationale verdragen iets anders aangeven.
Je mag altijd naar de rechter gaan. Zelfs nadat de Kifid een bindend advies heeft uitgebracht. In dit laatste geval kijkt de rechter alleen procedureel naar de klacht. Let op: als je naar de rechter gaat, kun je je klacht daarna niet meer voorleggen aan het Kifid. Kijk voor meer informatie op www.rechtspraak.nl. Hier zie je ook naar welke rechtbank je eventueel kunt gaan.