Meld je een schade? Dan helpen wij je natuurlijk zo snel en zo goed mogelijk. Wanneer je een antwoord van ons krijgt, lees je op de contactpagina schade melden.
Onze schadebehandelaar helpt je bij schade:
Onze schade-expert bekijkt de schade en wat de oorzaak ervan is. Hij laat dit weten aan jou en aan de schadebehandelaar.
Heb je bijvoorbeeld schade aan je auto? Dan repareert een schadeherstelbedrijf waar wij afspraken mee hebben de schade.
We kunnen de schade op verschillende manieren vaststellen:
Heb je een melding van de schade gedaan? Dan zie je in MijnFBTO wat de status precies is. Of je nog gegevens aan moet leveren bijvoorbeeld. Of welke schadehersteller de schade gaat repareren. Afhankelijk van de soort schade die je hebt, zie je hier ook wat de nieuwe premie wordt die je gaat betalen. Ben je dus benieuwd hoe het staat met je schade? Kijk dan bij 'schademeldingen' in MijnFBTO.
Is de schade vastgesteld? Dan betalen wij het schadebedrag binnen 10 dagen.
Dan kun je 2 dingen doen:
Soms is het nodig dat onze schade-expert schade deskundig onderzoekt. Is je schade verzekerd? Dan komt onze expert samen met jou tot een goede oplossing. Ben je het niet eens met de hoogte van de vergoeding? Dan kun je een eigen expert, een contra-expert, inschakelen. Die regelt dan namens jou de schade met ons. FBTO betaalt de kosten van je expert. Rekent je eigen expert meer dan onze schade-expert? Dan bekijken wij of de extra kosten redelijk zijn. Extra kosten die niet redelijk zijn betaal je zelf. Wil je gebruikmaken van een contra-expert? Bespreek dit dan met onze schade-expert.