Autopech? We lossen het snel op!
30 september 2024Autopech onderweg of in je woonplaats? Balen… Gelukkig hebben wij de module Pechhulp binnenland en buitenland!
Lees het artikel over“Toen de overheid maatregelen bekend maakte, gingen we gelijk aan de slag. Wat betekent dit voor onze werkwijze? Al onze voertuigen hebben een grote sticker gekregen, waarop staat dat we 1,5 meter afstand houden.”
“En als een monteur bij de klant aankomt, houdt hij zijn handen op de rug. Zo denken ze er allebei aan dat handen schudden even niet mag. En dat werkt! Klanten zijn ontzettend blij als we komen helpen en stormen soms spontaan met uitgestoken hand op de monteur af. Dat is heel mooi, maar nu even niet zo handig.”
“Normaal gesproken vraagt de monteur eerst wat er aan de hand is. Nu vraagt hij eerst of degene met pech gezondheidsklachten heeft. Dat is misschien een beetje gek, maar mensen begrijpen het vaak wel. Heeft iemand klachten? Dan zijn we extra voorzichtig.”
“Moeten we in de auto zijn om de schade te repareren? Dan dragen we handschoenen. En we wassen regelmatig onze handen. Normaal is een monteur niet vies van bevuilde handen, maar nu smeren ze die vaak in met desinfectiegel!”
“We moesten ook iets anders verzinnen voor het zetten van een handtekening. Dit doen we nu door de klant te vragen zijn of haar duim in de lucht te steken. Daar maken we dan een foto van. Niet ideaal, maar het werkt. Deze tijden vragen nou eenmaal om creatieve oplossingen.”
“Moet je auto weggesleept worden? Dan mag de klant normaal gesproken meerijden in de cabine in de sleepwagen. Dat kan nu niet, want je kunt geen 1,5 meter afstand houden in zo’n wagen. Daarom vragen we ze om gewoon in hun eigen auto te blijven zitten, terwijl we hem naar de garage slepen. Natuurlijk wel alleen als dat veilig is. Anders vragen we of bijvoorbeeld een familielid de klant kan oppikken. Linksom of rechtsom, het komt altijd goed.”
“We zijn hard op zoek naar nieuwe oplossingen om ons werk goed en veilig te kunnen blijven doen. Ook tijdens de coronacrisis. We moeten het goede voorbeeld geven en de maatregelen niet overboord gooien tijdens pech of schade.”
“In deze coronatijd zijn klanten ons opvallend dankbaar. Dat geeft veel positieve energie. Iedereen snapt de manier waarop we nu ons werk doen. En het is een verademing dat er geen files zijn! Door corona waren er 35% minder pech- en schademeldingen in Nederland. Sinds kort zien we wel dat er weer meer verkeer op de weg is. Hoe het de komende tijd ook verder zal gaan, wij zorgen ervoor dat we kunnen blijven helpen!”
Chris en zijn collega’s schieten FBTO-klanten te hulp als ze met pech of schade onderweg stil komen te staan. Lijkt dat jou ook wel wat? Bekijk dan de module Pechhulp Binnenland. Zo kun je snel weer verder. Wel zo fijn!